Rutiner og retningslinjer
- Samtlige lag har ansvar for å bemanne kiosken de dagene de har hjemmekamper.
- Kiosken fylles opp hver uke av styrets kioskansvarlig.
- Vi bruker Zettle og vipps som betalingsordning i år.
VAKTER HAR FØLGENDE OPPGAVER I KIOSKEN
- Koke kaffe
- Henge ut flagg
- Sørge for at det er søppeldunker med poser i rundt på anlegget
- Servere kaffe til lagledelse bortelag
- Varer i kiosken:
- Kaffe/Te/Kakao
- Diverse brus/iste
- Sjokolade
- Is
- Vafler
- Smoothie
- Ved stenging:
- Vaske kaffekanner og kolber på trakteren
- Gjøre rent vaffeljern
- Vaske kjøkkenbenker inne og kioskbenken ute.
- Tømme søppel i alle søppeldunker, påse at det ikke ligger søppel eller gjenglemte ting rundt på området
- Vaske gulv i kiosk
- Kampverter:
-
- Har ansvar for doer og garderober. Fylle papir og såpe etter behov.
Your Content Goes Here
Dugnadsinfo til alle fotballfamilier på Brøttum
Dugnad er viktig for at Brøttum Fotball kan holde treningskontigenten nede.
Alle familier i Brøttum IL må derfor stille på en av hovedlagets to dugnader som er Sjusjørittet 27. juli og Romjulsrennet 6. dag jul.
Meld fra til lagleder for familiens eldste barn om hvilken av disse to dugnadene dere ønsker å delta på så raskt som mulig. Send info om dugnadsdeltagers navn, telefonnummer og mailadresse. Alle lagledere sender komplett liste videre til styret (marit@bjugstad.no) innen 1. mai 2024.
Alle lag har hver sin dugnad (se nedenfor) i tillegg til kioskvakter på egne kamper. Alle lag må også bidra med bevertning på fotballavslutning.
Lag | Dugnad | Tidspunkt | Delegerings ansvarlig |
G/J7 | Lagets dugnad: Avspark i Limtrehallen i Moelv
(Sammen med G9) Styret inviterer. A-laget har sportslig ansvar |
28. April | Ottar Randgaard |
Kioskvakt og kampvert på Tømmermyra
(Lagleder setter opp vaktliste) |
Egne hjemmekamper | ||
G/J8 | Lagets dugnad: Vårdugnad på Tømmermyra
(sammen med G12/13/14) |
4.-5. mai | Stig Risbergsæter |
Kioskvakt og kampvert på Tømmermyra
(Lagleder setter opp vaktliste) |
Egne hjemmekamper | ||
G9 | Lagets dugnad: Avspark i Limtrehallen i Moelv
(Sammen med G/J7) Styret inviterer. A-laget har sportslig ansvar |
28. April | Inge L. Brenne |
Kioskvakt og kampvert på Tømmermyra
(Lagleder setter opp vaktliste) |
Egne hjemmekamper | ||
Lag | Dugnad | Tidspunkt | Delegerings ansvarlig |
G10 | Lagets dugnad: Arrangere fotballskole på Tømmermyra (sammen med J11/12)
Registrering, grilling og matservering og diskotek. Styret inviterer, A-laget sportslig ansvar |
16.-18. august | Brita Borgen |
Kioskvakt og kampvert på Tømmermyra
(Lagleder setter opp vaktliste) |
Egne hjemmekamper | ||
J9/10 | Lagets dugnad: Høstdugnad på Tømmermyra
(sammen med J14) |
26. oktober og
2. november |
Stig Risbergsæter |
Kioskvakt og kampvert på Tømmermyra
(Lagleder setter opp vaktliste) |
Egne hjemmekamper | ||
J11/12 | Lagets dugnad: Arrangere fotballskole på Tømmermyra (sammen med G10)
Registrering, grilling og matservering og diskotek. Styret inviterer, A-laget sportslig ansvar |
16.-18. august | Geir Haaland |
Kioskvakt og kampvert på Tømmermyra
(Lagleder setter opp vaktliste) |
Egne hjemmekamper | ||
G12
G13 G14 |
Lagets dugnad: Vårdugnad på Tømmermyra
(sammen med G/J 8) |
4.-5. mai | Mina Haakenaasen |
Kioskvakt og kampvert på Tømmermyra
(Lagleder setter opp vaktliste) |
Egne hjemmekamper | ||
J13/14 | Lagets dugnad: Høstdugnad på Tømmermyra
(sammen med J9/10) |
26. oktober og
2. november |
Thomas Sveen |
Kioskvakt og kampvert på Tømmermyra
(Lagleder setter opp vaktliste) |
Egne hjemmekamper | ||
A-laget | Sportslig ansvar Avspark og Tine fotballskole | 28. april og
16.-18. august |
|
Kioskvakt og kampvert på Tømmermyra
(Lagleder setter opp vaktliste) |
Egne hjemmekamper | ||
Ansvar dommer
- Møte opp i god tid før kamp. Minst 20 minutter før kampstart.
- Ha alltid med dommerdrakt, fløyte, klokke og noe å skrive på og med
- Gjennomføre «Fair play-møte» med trener/lagleder begge lag
- I Fairplaymøtet forteller du hvordan du vil at skal være.
- Hvor lange omgangene er
- At pressfri sone er helt til forsvarer har tatt imot ballen fra keeper. Da kan motstanderen løpe inn på banehalvdelen. At du vil at trenerne forklarer dette til sine spillere før kampen. At du vil veilede på innkast.
- Bytting av kamper gjøres på Messenger i gruppa for “Foresatte til klubbdommere Brøttum IL”
- Kvittere ut på liste i kiosken etter dømt kamp slik at du får betaling etter vårsesong og høstsesong
- Betalingen er 150 kr og en drikk fra kiosken pr kamp
Ansvar foresatte
- Følge opp at dommer stiller på oppsatt kamp, og hjelpe til med organisering ved bytte av kamp på Messengergruppen for “Foresatte til klubbdommere Brøttum IL”
- Være med på og følge opp dommer på kamp dersom det er behov for det
- Se også dokumentet for oppfølging av klubbdommere for flere tips:
http://brottum-il.no/wp-content/uploads/2016/10/Dommeroppf%C3%B8lging-2022.pdf
Ansvar lagleder
- Kontakte dommeren dagen før hjemmekamp (se navn og telefonnummer i kampoppsettet).
- Dommerne får i starten av sesongen info om hvilke kamper de skal dømme av styret/dommeransvarlig, men dette er tenkt som en påminnelse
- Ved flytting av kamper må lagleder gi beskjed til dommer, sjekke at dommer kan, ev. finne ny dommer
Ansvar Fair play ansvarlig/lagleder
- Ta imot dommeren
- Gjennomføre «Fair play-møte» med dommer og motstanderlagets trener/lagleder
- Støtte dommeren og påse at det ikke er ubehagelige, frekke og nedlatende kommentarer mot dommere fra publikum, lagledelse eller spillere.
- Prate med dommer i pausen.
Ansvar klubbdommeransvarlig
- Gjennomføre dommerkurs
- Være til stede og veilede alle dommere minst en kamp i løpet av sesongen
- Tilby veiledning ved behov
- Oppfølgingsmøte samlet med alle dommere etter sesongen
Ansvar styret
- Sette opp to dommere på kamper slik at alle klubbdommere blir raskere trygge som dommere. Kontaktperson Torgeir
- Kvitteringsliste og utbetaling til konto av honorar til 1. juli og 1. november. Kontaktperson Torgeir – Hva med Forms som registrering? Se Ridabu